18.8.09

x tau nak ckap ape dah
aku mmg x sesuai masuk tempat ini
aku bukannya pandai sangat, dulu pun kelas bwh
mungkin rezeki aku dpt masuk, tp mcm x sesuai
aku dah buat yg terbaik, dlm rezeki yg aku dpt ni
mulai dgn penuh semangat, last-last ni susah bg aku
pilihan aku bukan disini, yang aku nak xdpt la plak
klu masuk byk memberikan aku masalah
baik xyah masuk, lagi beban ada la,
''bagi pendapat aku'', xda mengena dgn org lain
mungkin dgn usaha gigih boleh merubahkanya
tapi aku x terdaya, dah terlambat
tp memikirkan org tuaku, betul jugak
aku x janji, walaupun aku masuk
aku x mungkin boleh memberikan yang terbaik
tapi InsyaAllah.
jenuh aku memikirkan, nasib baik aku x gila je
dah selesai satu masalah, dtg lagi masalah
bukan nye kadang2, tapi selalu
melihat kawan2 aku, happy saja
mmg aku tau, kwn2 aku tu byk keje jugak serta maslah
tapi, pada aku lagi byk masalah, dgn msalah keje dan
masalah dalam kepala otak aku ni
masalah mereka, x sama dgn masalah aku
walaupun aku teruskan, belum tentu
aku dapat tamatkan, mungkin mengambil masa
kawan yg sama seperti aku, aku tengok
diorg happy saja, tapi aku dah x larat melaluinya
( aku tengah mencuba )

Aku tulis ni hanya untuk menenangkan diri aku
kepada kwn2, dan keluarga
Minta Maaf!!!




5 ulasan:

Ezzatty Hamdan berkata...

kadang2 orang lagi suka memendam masalah dan pamerkan gembira sebab dengan cara tu, mereka tak terlalu tertekan dengan masalah tu..

cayalah, seteruk2 masalah kita, ada lagi manusia yang diuji dengan seribu kali ganda lagi berat masalah tu..

slowly, probs will solve one after one..

syed saiful berkata...

thankz bg semangat...
agar masalah kamu tidak seperti saya

l.y.s.s.a berkata...

ngape tak layak pulak...tak layak tak dapek la masuk....jgn rendah diri sangat....pikir positif...cayuk..cayuk...

l.y.s.s.a berkata...

jangan gile kerana mengambil diploma...belajar di universiti perkara biasa zaman skang ni....jgn la pk byk sgt epoi oooiii...bukan masanya skang ni...pk habiskan belajar, tu sajer....

syed saiful berkata...

entahlahhh....
susah bg apoi...
perjuangan harus diteruskan..
jgn riso